Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια , το υπουργείο παιδείας θα επιχειρήσει να κερδίσει ένα νέο και φιλόδοξο ψηφιακό στοίχημα με στόχο την αναμόρφωση της διδασκαλίας.
Οι ώρες διδασκαλίας, δεν είναι στον άμεσο σχεδιασμό. Ωστόσο, σαν ανεμοστρόβιλος έρχονται αλλαγές σε δύο μαθήματα από τον Σεπτέμβριο του 2024, στη Λογοτεχνία και την Πληροφορική, και ολική μεταμόρφωση της μαθησιακής διαδικασίας από τον Σεπτέμβριο του 2025 με νέα βιβλία, διαδραστικά συστήματα μάθησης, πολυμέσα σε όλες τις τάξεις της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τα νέα προγράμματα σπουδών είναι ψηφιακά αναρτημένα από το 2021 και φέτος δέχθηκαν επιπλέον τροποποιήσεις ύστερα από δύο χρόνια εφαρμογής σε πρότυπα και πειραματικά σχολεία.
Πάνω σε αυτά τα προγράμματα θα «πατήσουν» τα νέα βιβλία. Το βιβλίο αυτό θα λειτουργεί ως «ευρετήριο» και θα παραπέμπει σε αμέτρητες ψηφιακές πηγές οι οποίες θα είναι εγκεκριμένες από το Υπουργείο Παιδεία και το ΙΕΠ.
Πληροφορική και Λογοτεχνία στο επίκεντρο για το 2024
Το μάθημα της Πληροφορικής χρήζει άμεσης ανάγκης αλλαγών . Ο υπουργός Παιδείας, κος Πιερρακάκης έχει επισημάνει αρκετές φορές τη σημασία της επιστήμης και την ανάγκη να κατευθυνθούν οι νέοι στον κλάδο της Πληροφορικής.
Βάσει των πεποιθήσεων αυτών ο κος Πιερρακάκης έχει δώσει αντίστοιχες οδηγίες στο ΙΕΠ ώστε να διαμορφώσει , με τη βοήθεια της εκπαιδευτικής κοινότητας , ένα ψηφιακό υλικό από την επόμενη χρονιά.
«Αλγοριθμική σκέψη και επικαιροποίηση του περιεχομένου είναι ο στόχος. Τα βιβλία της Πληροφορικής είναι δέκα χρόνια πίσω, είναι απαραίτητο να επικαιροποιήσουμε το υλικό τους», σημειώνει ο κ. Δουκάκης.
Επιπροσθέτως , το ΙΕΠ έχει σκοπό να εντάξει την εκμάθηση της χρήσης του Διαδικτύου καθώς τα φαινόμενα διαδικτυακού bullying, της απάτης, της προσέγγισης παιδιών μέσω social media από αγνώστους αυξάνονται με την πάροδο του χρόνου, με στόχο να κάνει την πλοήγηση στο Διαδίκτυο όσο το δυνατόν πιο ασφαλή.
«Ηθική και σωστή χρήση της τεχνολογίας, σε μια εποχή που τα παιδιά είναι πλήρως εξαρτημένα από τις ηλεκτρονικές συσκευές», σημειώνει ο κ. Δουκάκης.
Ενίσχυση φιλαναγνωσίας
Το επόμενο μάθημα το οποίο θα υποστεί αλλαγές ώστε να ενισχυθεί είναι το μάθημα της Λογοτεχνίας. Οι μαθητές από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού θα διαβάζουν λογοτεχνικά συγγράμματα, τα οποία θα τα αναλύουν στην τάξη, με σκοπό να ενισχυθεί η φιλαναγνωσία από τις μικρές ηλικίες. Ο σχεδιασμός του ΙΕΠ έχει ως σκοπό, το πρόγραμμα αυτό να εφαρμοστεί στις τάξεις Δημοτικού και Γυμνασίου καθώς υπό σκέψη είναι πως θα μπορούσε να εφαρμοστεί στις τάξεις Λυκείου όπου το ενδιαφέρον των μαθητών στρέφεται περισσότερο στη συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις.